Search This Blog

Wednesday, May 18, 2011

Orang Hijau & Asid

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ


“Orang Hijau dan Asid”


Orang Hijau

Orang Hijau ini bukanlah orang yang menyimbah asid tu…jangan salah sangka. Dia ni hamba yang disebut oleh ALLAHU pada Surat Al-Kahf Ayat 65 sebagai:

عَبْدًا مِّنْ عِبَادِنَا آتَيْنَاهُ رَحْمَةً مِّنْ عِندِنَا وَعَلَّمْنَاهُ مِن لَّدُنَّا عِلْمًا

“Hamba Yang Sangat Hamba dari kalangan hamba-KU, segala ituuuuuu yang KU-beri padanya Rahmat Yang Sangat Besar dari kalangan hamba-KU dan KU-‘ilmukan dia dari Sisi-KU, ‘Ilmu Yang Besar-besar.”


Hamba Yang Sangat Hamba ini pernah jadi guru aku mengajar ‘Ilmu Gerak. Memanglah dia ini seorang yang amat baik dan tak kedekut ‘ilmu. Satu jam dia mengajar rasanya macam seminggu. Thank you ALLAHU, for Atok “K”.


Sedikit orang terdahulu yang sudah berjumpa dia. Ramai orang sekarang yang hendak berjumpa dia tapi tak tahu caranya. Ada yang bertapa di dalam hutan-lah, gua-lah, atas gunung-lah semata-mata hendak jumpa dia. Kalau jumpa dia ada sedikit petua:

1. Dia tak suka orang panggil dia Nabi, sebabnya dia bukanlah Nabi tapi Rasul.

2. Dia tak suka orang panggil dia Awliyaaa, sebabnya dia yang melantik Al-Qutb.

3. Dia tak suka orang bertanya, sebabnya dia hendak mengajar banyak-banyak.

4. Dia tak suka bercakap ‘Arab, sebab bahasa ‘Arabnya sangat Kuno.

5. Dia hanya bercakap bahasa hati, sebab dia tahu Rahsia Hati.

6. Dia tak mainlah syirik “Fountain of Youth”, sebab dia sentiasa muda dengan Kepakaran Ilmu Henti Masa dan Lipat Bumi.

7. Kalau jumpa dia, cuma detikkan dalam hati, “Salamun ‘Alayka Yaa Rasul ALLAH!”.

8. Kalau dia datang pun, dia terus masuk dalam rumah duduk di sebelah kita.

9. Kalau dia datang dengan seorang lelaki berambut basah berjubah saffron, maka itulah ‘Isa Rasul ALLAHU dan beruntunglah siapa yang didatangi mereka!


Jadi sesiapa yang berhajat, bolehlah amalkan wirid di bawah:-


بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

قَلْبِيْ قُطْبِيْ وَقَالَبِيْ لُبْنٰانِيْ

سِرِّيْ خَضِرِيْ وَعَيْنُهُ عِرْفٰانْيِ ، هٰارُوْنُ عَقْلِيْ وَكَلِيْمِيْ رُوْحِيْ

فِرْعُوْنِيْ نَفْسِيْ وَالْهَوٰى هٰامٰانِيْ

Selepas bacaan BISMILLAHI ALRAHMAANI ALRAHIIM, wirid di atas ada 3 Baris.

Sebutan yang bertanda Merah tu disebut secara “2 harakah bawah/atas” sambil menonjolkan vokal pada abjad. Sebutan Merah yang berbaris di bawah juga disebut 2 harakah bawah, tetapi oleh sebab keyboard aku tiada tanda “2 harakah bawah”, jadi aku gantikan dengan baris bawah warna merah.


Yang di atas itu adalah “Nama-nama Rahsia” yang dia tahu maknanya. Jadi tak perlulah kita tahu, biarlah dia yang beritahu.


Manasik/Tatacara ‘Amalan:

1. Hendaklah dibaca pada tiap-tiap hari sebanyak: 6 X sehari

2. Setiap kali bacaan 3 baris ayat di atas, diulang sebanyak: 7 X sebaris

3. Nescaya kita akan melihat perkara-perkara Ghaib yang tidak dapat dicapai oleh deria kasar….DENGAN 3 SYARAT:

a. Ikhlas (bersihkan hati dari sifat-sifat buruk dan busyuk).

b. Raabtah (fokuskan/tumpu kepada nama-nama di atas).

c. Tawajjah (berhadap hati kepada wajah An-Nur ALLAH saja).


“Semoga ALLAHU Pertemukan dia dengan hamba-hamba yang Ikhlas.”




Asid

Asid ni sifatnya menghakis, kena kulit melecur panas macam kena api. Sewaktu kerja di Kilang Ubat Racun Yahoodi dulu aku selalulah bermain dengan asid. Banyak kali kena tangan tapi cepat-cepatlah lalukan air yang banyak untuk meneutralkan Asid. Kalau kena pakaian, terus berasap dan berlubang.


Aku pun bersimpati dengan awex-awex cun di KL yang jadi mangsa simbahan Asid oleh lelaki Frust Bercinta tersebut. Manusia Zaman Akhirat sekarang ini semakin ramai yang Psychotic tahap kritikal. Mungkin sebabnya makin tersisih dari erti zikir ALLAH, atau sebab saraf CPU/CNS sudah mati akibat ambik dadah syabu atau makan ubat (racun) Yahoodi yang berlebihan.

Kepada awex-awex KL aku nasihatkan bawa Air Mineral Botol Besar ke mana jua. Lebih baik terjun dalam Kolam Air Pancut “Fountain” DBKL atau terjun dalam Sungai Klang (kalau pandai berenang). Boleh juga bawa sebotol larutan kepekatan 2M Sodium Hydroxide atau boleh juga Larutan Sodium Bikarbonat untuk meneutralkan Asid menjadi Garam.


Di samping itu boleh juga amalkan Ilmu Kebal. Ada beberapa jenis Ilmu Kebal yang ada dalam Qutb-Khazanah Blog Longtambang, yang mudah-mudah di amalkan antaranya:

1. Kebal Seliseh

2. Kebal Ibu Gayong

3. Kebal Selendang Merah

4. Kebal Sabil

5. Kebal Besi Melintang

6. Kebal Peluru Hancur

7. Kebal Besi Berhujung

8. Kebal QUL-HU

9. Kebal Sehari (4 jenis)

10. Kebal Tahan Tikam

11. Kebal Segala Senjata

12. Kebal Hj. Yahya Toha


Oleh kerana dari 12 senarai di atas, semuanya ada Isim kecuali No.12 Jadi, aku pilih No. 12: Kebal Hj. Yahya Toha, untuk dikongsikan di sini. Beliau seorang ‘alim guru Al-Qur’aan yang disegani di Kedah dan kini bertaraf awliyaaa. Kalau dia masuk hutan Baling, harimau pun terkencing! Komunis pun berselerak! Dan amalannya semuanya wirid-wirid Tawhidkan ALLAHU semata-mata. Beliau ijazahkan kepada arwah datuk aku, Hj. Nayn Bin Qasim pada 10 Jun tahun 1957, dan aku terima ijazah sewaktu umur 13 tahun.

Sesiapa yang nak amal tak kiralah samada mana-mana lelaki yang nak pertahan diri atau siapa-siapa awex KL nak pertahan wajah cun mereka dari Penyimbah Asid Frust Bercinta tu, hadiahkanlah Al-Fatihah untuk Ruh dua hamba ALLAH di atas dan bolehlah mula amalkan Ayat pada imej di bawah ini. Insya ALLAH gerenti menjadi! Kalau Dia Suka…

INGAT: Mesti Ikhlas! Hafal bacaannya dan baca bila berhadapan dengan musuh atau bila disyaki Penyimbah Asid/Peragut/Pembunuh sedang merayau-rayau berdekatan anda!








Read more: http://longtambang.blogspot.com/#ixzz1MiJKG03T

No comments:

Post a Comment